۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۵۵

مبارزه با آفت سن غلات در اراضی زرندیه انجام شد

مبارزه با آفت سن غلات در اراضی زرندیه انجام شد

زرندیه- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه گفت: طرح مبارزه شیمیایی با آفت سن مادر غلات، در سطح چهار هزار و ۷۵۰ هکتار از مزارع گندم و جو این شهرستان انجام شد.

احمد قره بیگلو در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان این مطلب افزود: ریزش سن گندم از ۲۸ اسفندماه سال گذشته و عملیات مبارزه شیمیایی با این آفت، از ۱۲ فروردین ماه سال جاری آغاز شد که دو هزار ۶۰۰ هکتار اراضی گندم و دو هزار و ۱۵۰ هکتار از اراضی جو، زیر پوشش این عملیات قرار گرفت.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان زرندیه گفت: آفت سن گندم در دو مرحله به مزارع خسارت وارد می کند که شناخت این مراحل و مبارزه به موقع، موجب جلوگیری از خسارت می شود که هم اینک با پایان مرحله نخست آن، مقابله علیه سن پوره نیز در هفته آینده آغاز خواهد شد.

قره بیگلو با بیان این که بروز این آفت بستگی به شروع گرمای هوا دارد، گفت: در صورتی که با سن مبارزه لازم انجام نشود، این آفت می تواند تا ۱۰۰ در صد محصول گندم و جو را از بین ببرد.

وی عنوان کرد: قبل از اجرای عملیات مبارزه با سن غلات، باید مناطقی که احتمال وجود سن در آنها هست، شناسایی و سپس با امکانات لازم کار سن زدایی انجام می شود چون سن گندم، مشخصات متفاوتی دارد، به طور مثال بعضی از سن ها که در کوهستان هستند با سن های مزارع گندم و جو، تفاوت دارند.

قره بیگلو در پایان خاطرنشان کرد: شهرستان زرندیه دارای شش هزار هکتار گندم آبی، هشت هزار هکتار گندم دیم و شش هزار و ۴۰۰ هکتار مزارع جو آبی است و سال گذشته با اجرای به موقع طرح مبارزه با آفات، خسارتی به مزارع این شهرستان وارد نشد.

کد خبر 2577317

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha